Pilates

 

Metodu Pilates vytvořil ve 20. letech minulého století J. H. Pilates. Principem metody je cvičení za současného uvědomění si, jakým způsobem se cvik provádíí. Při  pohybu dochází k zapojení svalu za pomoci dechové kontroly. Je důležité, aby všechny pohyby vycházely ze svalů středu těla (jádra, core, power house).

Pilates je metoda podobná power józe. Pilates zpevňuje zádové, břišní a hýžďové svalstvo, rozvíjí sílu, ohebnost, rovnováhu, koordinaci a dýchání. Navíc zlepšuje celkové držení těla.

Cvičení Pilates je vhodné pro všechny generace, muže i ženy, pro lidi s dobrou fyzickou kondicí i bez ní, a dokonce i pro těhotné ženy - cvičí se totiž v několika stupních obtížnosti. Velmi vhodné je pro sportovce v rámci kompenzačního tréningu.

Pohybové sekvence jsou v každé hodině vždy promyšleně vypracovány tak, aby odbouraly špatné návyky a nenásilnou formou posílily celé tělo.

 

Základní prvky pilates jsou:

  1. Dýchání - dech a pohyb musí být v souladu, zlepšuje se tak krevní oběh a dojde k odstranění nadbytečného svalového napětí.
  2. Důkladnost provedení - raději méně ale o to pečlivěji.
  3. Zacentrování - pohyb vychází ze středu těla (power house).
  4. Plynulý pohyb - snižuje působení stresu a redukuje riziko zranění.
  5. Řízení pohybu - plná kontrola nad prováděným pohybem.
  6. Soustředění - uvědomění si každého pohybu svého těla. Tělo a mysl jsou v souladu.

Každá lekce trvá cca 45 min

 

Cena:    1 osoba: 100 Kč/lekce

             2 osoby: 80 Kč/lekce

             3 osoby: 60 Kč/lekce

 

Výsledek obrázku pro cvičení